Saturday, June 14, 2008

Father's Day/父の日

6-14-08

For Father's Day, I didn't know what to give to my dad like always, and usually I spend too much on thinking and I give him something I find online after all because it's quicker. I always think the thought can count even though what I give him not matter what though at the same time, I always feel like I've been giving him "whatever". I don't mean to give him without my thought though.

However, last month, my dad told me that his country western band "Drifting Daddies" was interviewed on the local newspaper. I was pretty excited that this is actually happening on him. I told my friends about this and one of them told me I should make his website. That was a brilliant idea, thanks to Jun! So, I spent one weekend to create this site. And since I made it, I want it to show up on Google, and Yahoo search engine too. I got obsessed and I even registered this domain name to both sites. But... it doesn't show up on 1st page yet! What's going on? I know it will take a week or so to be affected but it spent over a week already... Hmmm... Can any of you bookmark his website, please?


For English - www.driftingdaddies.com/index_en.html

父の日っていつも何あげようかなーーっていつも考えて考えて考えて、、、考えて終わる傾向にあるのが毎年の傾向です。考えすぎちゃって結局はオンラインで父が好きそうなお酒とかグルメなごはんものを楽天で探してそれを父の日ぎりぎりになって送ったり、たまに父の日過ぎて送られちゃったり...。結構プレゼントに対してルーズになってしまう私ですが、今回はちゃんと間に合ったようです。

先月、父のカントリーバンド「Drifting Daddies」が逗子のローカル新聞に掲載されたことを父から知って、それを友人達に告げたらそのうちの一人、じゅんちゃんが「パパのサイト作ってあげたら?」と超最高なアイデアをくれたので早速実行に移してみました。まずはマテリアル探さないとと思って、妹に連絡。妹に写真があったらなんでも送ってーと言ってみたのですが、やっぱり写真入手はちょっと難しかったみたい...。でもがんばって3枚見つけてくれました!この秘密プロジェクト、案外早く作れて1週間以内に作れちゃっ
たかな。でもこれ、検索エンジンにも引っかかるように色々工夫をしてみたんだけど、まだ現れて来ない...。ちょっと皆ブックマークして〜!
グーグル、ヤフー両方に登録もしてみたんだけどなー。1週間以上立ってるのに、なぜ出て来ない!? SEOは難しい!

日本語版 - http://www.driftingdaddies.com/

Ah, btw, this is how I sent to my dad. If my gift is handmade, I want my card to be handmade too. :) I just stamped "Happy Father's Day" on a cooking sheet, and sealed with red thread on a grocery paper bag. A card inside... I just bought it. Sorry I forgot to take a pic of inside.

←こうやってパパにカードを送りました。ギフトが手作りなら、カードも手作りにせんとね☆ 中のカードは買ったけど、外側のこのカバーは普通にスーパーでもらう茶色の袋をはさみで切ってカードをくるんで赤い糸で縫いました。
Happy Father's Day! って書いてある紙はクッキングシートを使った...。
34にもなって手作りかーと思ったけど、ま、いっかー。

もうすでにこのカード、手元に届いたようで、見たよ!っていうメールが入ってました。なので、
早速今日、日本時間ではもうすでに日曜日なので、父に電話。朝の7時だったのにもう起きてて、サンディエゴで行われてるゴルフのUSオープンをテレビで見てたそうな。
超喜んでくれて皆にメールをしてくれたみたい。ライブの日にも宣伝するって言ってました☆
良かった、喜んでくれてーー。ふー。

7 comments:

makipoo said...

バイオってメニューにあるけど、何かこわい。。。
まきはうちとタケのお父さんたちに”乳の日”牛乳&ヨーグルトセットを贈ったよ。
牧場直送のおやじギャグプレゼントだったよ。

Furry Lunchbox said...

まきちゃん、バイオ?そう?なんで怖いの?
バイオって言わないっけ。。。

Anonymous said...

how sweet!
本当に素敵な父の日のギフトになったね。
ホームページ見たけれど、とっても良い出来栄え。パパたち喜んだでしょう!!!
親孝行してるじゃん!!!

Anonymous said...

おー。素敵なプレゼントになってよかったねー☆
私はビールを送ったよー。あの英国のやつやっぱカードが使えなくって、違うところからなんかいっぱいいろんな珍しい種類のにしたよ。

Furry Lunchbox said...

mirroちゃん、ありがとー。パパ喜んでたよ★よかった、よかった。Mirroちゃんは何したの?

midori、やっぱりカード使えなかったのね…。不便になったものだね…。でも珍しいビール、喜んでくれたらいいねぇ♪

Anonymous said...

まにあったねー!ええやないの!パパもよろこんでくれてよかったねー。ドラムス渡部忠男さん。。。ファンです!

Furry Lunchbox said...

そうなのー、ちゃんと間に合ったよね!良かったー。パパにドラムスさんのこと言うの忘れてたよ…。