Sunday, June 15, 2008

Who's this? / 気-に-な-る--!

6-15-08

First time I saw Russell Brand on the Live Nation mail magazine, I totally thought this guy was a musician. Either American Hard Rock or Alternative Rock vocalist who I probably won't be interested in. Though His face got pretty strong impression that I can't forget about.

One night, I went to see a movie "Forgetting Sara Marshall" by myself since I heard it was pretty funny. And this guy showed up as a world-famous English rock star and a boyfriend of Sara Marshall in the movie. I was like "oh I know this guy from the Live Nation thing..."
As I watch more of this movie, I realize he is a pretty funny guy. But I still thought he was a musician...

Anyway, I got to know he was a English comedian at the Jay Leno Show, I just had to see his live show at the Roxy tonight (yea, again I was at the Roxy...). After he made us all the audience for 2 hours, he finally showed up and started his machine-gun talk with a British accent.

Meguppe, Chiaki and I were trying hard to understand what he talks about. It was a good challenge. I think we understood about 70%? of his talk... I thought I underestimated his skills because of how he looks, bohemian type of looks though he is actually a brilliant man. I was impressed by his contents of talks.

顔が超強烈、でも誰?ミュージシャン?とLive Nationというイベントメルマガで思ったのがかれこれ1ヶ月前。
でもどーせ私は興味ないような音楽やってるんだろうなーと格好をみて思ってました。誰、これ?...
彼の名は
Russell Brand. イギリスのコメディアンです。私が初めて彼を見たのはそのメルマガでしたが、気になり始めたのは、40-year-old Virginなどを手がけた監督が作った「Forgetting Sara Marshall」。超ーー面白いって聞いて一人で観に行っちゃいました。そしたらこのRussell Brandが出てるじゃないの!「あ、こいつ!」と思ったらなんかハマって来ちゃって...。で、違う理由でThe Roxyのサイトを見てたら、この人が来米、ライブをここでやるということを知って...めぐっぺとちあきちゃん達を誘って観に行っちゃった訳です。 でも開場もしくは公演スタート時間6時半って書いてあるからその通りに行ったのに、2時間待たされるハメに…。もうRoxyってどこまで時間ルーズなの…。やーーーっと8時半にあの爆発ヘアに海賊みたいな衣装で現れたRussellは期待通り観客をちょっといじりながらトークを開始(やじを飛ばしてたイギリス人観客が追い出されるというハプニングも)。でもこいつのトークは速い、速い。ブリティッシュアクセントとこのマシンガントークが合わさると、最初は一生懸命集中して聴いて面白いのですが、途中で疲れてぼーーと違うことを考えてる!おっとと、いけない、いけないと思い即また集中開始...。分かるところは面白いけど、超スピードが速いところは面白い、面白くない超えてまたぼーーーー...。
でも彼の頭はこの爆発ヘア、ハードロックなのか海賊みたいなのか分からないような服装より賢そうです。あの考えるスピードは目を見張るものがあった。
まーセックスとかの下ねた系多かったけどね。
まー皆さんも機会があったらYoutubeとかで見てみて。
いやーでも、このブリティッシュアクセント、いいねーーーー。好き♪






This is one of the jokes he did tonight.

2 comments:

Unknown said...

強烈ー。でも結構かっこいいね。ところでラーメンゆうこさんでも絶対たべれるよ。こんどいこうよー。やばいってあそこ!ハッピーアワーたのしんだ?

Furry Lunchbox said...

>まゆみん、
そう、結構くせになるの、この顔。
映画見るとちょっとばかっぽいんだけど、ちゃんとスピリチャルなことしてるんだよね。実際ヨガが好きなんて言ってるみたいだし。
ラーメンね…。大好きだけど、ダイエットが終わったら挑戦してみるよ!(なんて意味ないか。笑)
ハッピーアワーは楽しいどころか友達から色々と学んだものが多くてよかったよ!